The Digital Studio projecten
Ieder project zijn unieke uitdagingen, successen en verhaal
Glen Dimplex Flame Europe
Faber Fires
Faber Fires is marktleider op het gebied van hoogwaardige elektrische sfeerhaarden in het luxe segment (B2B). Voor Faber Fires (onderdeel van Glen Dimplex Flame Europe) ben ik werkzaam geweest als Freelance Social media manager en was ik verantwoordelijk voor het complete social media management van 5 verschillende landen. Bij dit bedrijf ontbrak vooral de kennis over social media en de waarde die het, het merk kon brengen. Daarom aan mij de taak om een social media content strategie te ontwikkelen dat als fundament kon dienen voor het creëren van zichtbaarheid op verschillende social media kanalen en de manier van positioneren. De vervolgstap hield in om dit plan tot uitvoering te brengen in de vorm van campagnes. Om dit tot een succes te brengen heb ik mij bezig gehouden met het campagne matig opstellen van een content planning, content creatie, advertising en het opzetten van dealer- en influencer samenwerkingen.
Eva glasbeek - freelance fashion foto-/videograaf
Eva Glasbeek is freelance fashion foto-/videograaf en werkt voor merken als Loavies, TVOH, Hunkemöller, Rimmer en influencer Rianne Meijer. Eva lanceerde The Eva Academy waarin ze startende video-/fotografen helpt om succesvol te worden. Om dit programma te lanceren, leads te verzamelen en te verkopen, hielp ik Eva met het opzetten van social advertising campagnes. Eva heb ik geholpen met:
-
Strategie richting lancering Eva Academy (3 maanden)
-
Uitdenken/opzetten advertising funnel
-
Technische koppelingen Meta en e-mailsystemen voor leads verzameling
-
Schrijven van copies voor advertenties
-
Beheren en optimaliseren advertenties o.b.v. KPI’s
-
Advies over visuals (die zij maakte)
Glen Dimplex Flame Europe
Dimplex Fires
Dimplex Fires, onderdeel van Glen Dimplex Flame Europe, biedt elektrische sfeerhaarden in Europa en UK, en opereert in de B2B markt. Voor Dimplex Fires ben ik verantwoordelijk voor het gehele social media management. Van strategie tot campagnes en content creatie. Rondom belangrijke momentums en productlanceringen hebben we een campagne planning opgericht. De uitdaging voor Dimplex Fires lag in hoe we meer exposure konden geven aan de Dimplex haarden en daarnaast te kijken naar hoe er leads- en conversie (in UK) kon worden gegenereerd. In samenwerking met lokale UK retailers en slimme campagnes hebben we hier creatieve oplossingen voor gevonden, en met succes! Om dit te bereiken hebben we gebruik gemaakt van User Generated Content, advertising en influencers.
Helinium middelbare school - so me project
Helinium is een middelbare school gevestigd in Hellevoetsluis en onderdeel van de Galilei Scholengemeenschap. Voor het So Me project heeft Helinium mij gevraagd een social media strategie te ontwikkelen en op basis daarvan het social media beheer van drie kanalen op mij te nemen. Aan de hand van de overkoepelende doelen, opgesteld voor het project, ben ik aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een content strategie die hieraan kon bijdragen. De vervolgstap was om dit te gieten in een werkbare content planning waaruit concrete content kon worden gecreëerd. Met als gevolg een continue stroom aan waardevolle content en structurele zichtbaarheid.
Argo Schoonmaakservice is hét schoonmaakbedrijf voor bedrijven,
instellingen & organisaties in Noord-Nederland. Hun doel? De schoonmaakbranche ‘sexy’ maken en daarmee meer online zichtbaarheid creëren. Aan mij de taak om hiervoor een contentstrategie te ontwikkelen en unieke content te creëren. Om dit te kunnen doen heb ik voor Argo Schoonmaakservice een content planning gemaakt, een content team samengesteld en content gecreëerd om zo de gewenste doelen te bereiken. Met structuur, consistentie en terugkerende content thema's hebben we gebouwd aan een opvallende zichtbaarheid in de schoonmaakbranche.
Argo schoonmaakservice b.v.